نصفه لیمو، مدرک دادستان ترکیه علیه مرد گنگ و ناشنوا
نوشته شده توسط : amatrack

"دولت ترکیه به دنبال به انزوا کشاندن گروه پ‌ک‌ک است، ولی همزمان برای برقراری ارتباط بیشتر با کردهای میانه‌رو تلاش می‌کند"

یک دادستان در ترکیه برای مردی که گنگ و ناشنواست و سواد خواندن و نوشتن ندارد، به اتهام ابراز حمایت از یک سازمان تروریستی، درخواست ۲۵ سال زندان کرده است.

یکی از مدارکی که علیه محمت طاهر ایلهان ارائه شده، نصفه لیمویی است که به همراه داشت. گفته شده است که لیمو معمولا برای از بین بردن آثار جانبی گاز اشک‌آور استفاده می‌شود.

به نوشته روزنامه حریت، آقای ایلهان در آوریل سال ۲۰۱۱ میلادی و در جریان تظاهرات طرفداران حزب صلح و دموکراسی ترکیه، زمانی که از محل کارش در بازار سبزی‌فروشان به خانه‌ می‌رفت، بازداشت شد.

او در جلسه دادگاه با زبان اشاره، اتهاماتی را که علیه‌اش مطرح شده‌اند، رد کرد و گفت که در جریان این تظاهرات گرفتار شده است.

پرونده این مرد کرد ۳۷ ساله در شهر آدانا در جنوب شرق ترکیه تشکیل شده و یکی از هزاران پرونده‌ای است که در چارچوب قانون ضدتروریسم ترکیه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بر اساس این قانون، نشان دادن هر علامتی که بیانگر حمایت یک فرد از حزب جدایی‌طلب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) باشد، جرم تلقی می‌شود.

جاناتان هد، خبرنگار بی‌بی‌سی در استانبول می‌گوید که سیستم قضایی ترکیه در صدور احکام سنگین براساس شواهد کم و سردرگم‌کننده سابقه بدی دارد. اما پرونده‌ای که علیه آقای ایلهان تشکیل شده، حتی با معیارهای ترکیه هم غیرعادی است.

یک دادستان که برای پیگرد مظنونان به اقدامات تروریستی منصوب شده است، او را به اقدامات تبلیغی برای گروه پ‌ک‌ک و عضویت در یک سازمان غیرقانونی متهم کرده است.

دادستان برای این مرد درخواست ۲۵ سال زندان کرده است و به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی، تجربه نشان داده است که اگر او مجرم شناخته شود، دادگاه تقریبا دوره محکومیت مشابهی را برایش در نظر خواهد گرفت.

به گفته جاناتان هد، خبرنگاران کرد در ترکیه به دلیل نوشته‌هایشان به چندین سال زندان محکوم شده‌اند و یک سردبیر کرد به دلیل آنچه در روزنامه‌اش چاپ شده بود، به ۱۶۰ سال زندان محکوم شده است.

خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید: "دولت ترکیه به دنبال به انزوا کشاندن گروه پ‌ک‌ک است، ولی همزمان برای برقراری ارتباط بیشتر با کردهای میانه‌رو تلاش می‌کند. از جمله برای جلب رضایت آنها امتیازهایی مانند تدریس زبان کردی در مدارس را در نظر گرفته است، ولی هر از گاه، اقدامات غیرقابل درک سیستم قضایی، زمینه‌ساز تضعیف چنین تلاش‌هایی می‌شود."





:: برچسب‌ها: مرخصی , اروپا , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: